söndag 6 november 2011

Saker man behöver

Det är märkligt hur många saker man behöver.
Ibland tror jag att jag inte behöver så mycket. Att jag kan klara mig med några klädesplagg, en kniv och ett paket tändstickor. Typ.

Men så är jag iväg från mitt hem.
Och plötsligt märker jag hur mycket saker jag behöver.

Typiskt - har jag inte packat den där jättebra hårkrämen?
Och varför tog jag inte med den där fina scarfen?
Förresten, finns det ingen vattenkokare?

Roligt, det där.
Min andliga plan är ju att frigöra mig från allt och leva livet enkelt.
Man ska inte äga mer än man kan ta med sig upp i en tall, brukar de vise säga.

I dagsläget är jag dock för lat.
Även om jag säkert skulle må bra av att leva enkelt, känns det avlägset.
Det är ju så himla praktiskt med alla dessa händiga och vackra saker!

Jag har nog en bit kvar till Nirvana...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar