söndag 26 februari 2012

Bara rolig på Facebook

Har du dem också - vännerna som gör sig bäst på Facebook?
Jag har det.
Och jag misstänker att jag kan vara en av dem.

Det finns de som är riktigt roliga på fejjan. De skriver skojiga statusuppdateringar, kommenterar roligt och får en att skratta riktigt högt vid datorn/mobiltelefonen.
En dag utan dem är en lite sämre dag, helt enkelt.

I verkliga livet är de dock helt annorlunda.
Kanske till och med märkliga.
Lite för stirrande blick, eller förfärligt tyst, eller bara inte riktigt lika rolig.

Tänk vilken TUR att Facebook finns! Tack vare fejjan har jag fått upptäcka den här dolda sidan av några medmänniskor, som jag aldrig hade sett annars. Nu vet jag att det finns mer än vad som märks vid första anblicken.

Och tack vare fejjan får jag också njuta av deras härliga humor!

Själv tror jag att jag är lite sådan. Jag är nog roligare på nätet än IRL. Jag brukar ha så fullt upp att lyssna på folk och titta på dem när jag träffar dem, så att jag blir virrig. Och därmed mindre "to the point". Och därmed mindre rolig.

Om jag har stirrande blick eller ej, vet jag däremot inte.

4 kommentarer:

  1. nej Karin håller inte med dig om dig. What you see is what you get. 100% :-)

    Hoppas det är så med mig också....

    SvaraRadera
  2. Åh, va skönt att du tycker det!
    Fördelen annars med facebook och bloggar är ju att man får ta hur mycket plats som helst, ingen annan behöver ju få en syl i vädret. Det passar ju mig... :)

    Fast du är inte svår att umgås med, eftersom du inte är buskablyg du heller. ;)

    SvaraRadera
  3. Håller med! Tycker du är minst lika rolig irl! ;o) Tihi! Jag känner igen dig på både Fejjan & bloggen.

    SvaraRadera